«Қауіпті ойындар» жасөспірімдердің деструктивті жастар субмәдениетіне тартылуының алдын алу бойынша мұғалімдер мен ата-аналарға арналған ЖАДЫНАМА
«Қауіпті ойындар»
жасөспірімдердің деструктивті жастар субмәдениетіне тартылуының алдын алу бойынша мұғалімдер мен ата-аналарға арналған
ЖАДЫНАМА
Соңғы уақытта жасөспірімдер айналысатын әртүрлі қауіпті әрекеттер туралы көптеген хабарламалар пайда болды.
Жасөспірімдердің психикасы мен өміріне қауіпті және Қазақстанда тыйым салынған ойындар - «Көк кит», «Қызғылт пони», «Momo» интернет-боты, «Жүгір немесе өл».
«Жүгір немесе өл» өлімге әкелетін ойынның мәні: жасөспірім үлкен жылдамдықпен келе жатқан көліктің алдынан жүгіруі керек.
Қазіргі уақытта ойын жаңа бетбұрыстарға ие болды: қатысушыларды тарту үшін әлеуметтік желілерде арнайы топтар белсенді түрде құрылуда.
Жасөспірім өзінің «ерлігінің» нәтижесін желіде арнайы топтарда жариялайды, онда оның әрекетін пікірлестері мен топтың негізін қалаушылар бағалайды.
«Жүгір немесе өл» ойыны деструктивті және жасөспірімнің жеке басын бұзады, өйткені ол дәстүрлі құндылықтарды алмастырады, заңсыз мінез-құлықты насихаттайды, кәмелетке толмағандар арасында заңға деген теріс көзқарасты қалыптастырады, жастардың санасы мен имандылығына кері әсер етеді.
Кез келген қауіпті ойындарға қатысушылар ерекшелік талабымен (біз жақсымыз, біз күштіміз) және топтық мүдделер жеке мүдделерден жоғары деген сеніммен ерекшеленеді. Жасөспірімдер мақсаттың құралдарды ақтайтынына сенімді (қоғамға жат және заңсыз мінез-құлықты ынталандыру).
Қатысушылар ортақ сыртқы сипаттамаларға ие (шаш үлгісі, киімі, зергерлік бұйымдары, жаргон).
«Жүгір немесе өл» қауіпті ойыны өлімге ғана емес, мүгедектікке және денсаулыққа байланысты басқа да мәселелерге әкелуі мүмкін.
Айта кету керек, көптеген балалар сынақтан өте алмай, көлік қағып кетеді, нәтижесінде бала ауыр жарақат алады немесе қайтыс болады.
Мамандардың айтуынша, жасөспірімдер арасында өлімге әкелетін ойын-сауық пен «Жүгір немесе өл» ойыны үлкендердің балалармен уақыт өткізуді қойып, бос уақытын интернетте өткізуге мүмкіндік беруіне байланысты танымал бола бастады.
«Жүгір немесе өл» ойыны көбінесе дау-дамайдың нәтижесі болып табылады, сондықтан оны жаман серіктестіктен шығару үшін жасөспірімнің кіммен сөйлесетінін білу маңызды.
Ата-ананың басты міндеті – өскелең ұрпақпен байланысты үзбеу.
Ең жақсы шешім - жасөспірім монитордан тыс қызықты және қызықты өмір бар екенін түсінуі үшін уақыт шектеулері.
Жасөспіріммен үнемі араласып, оның өміріне қызығушылық танытып, оған тікелей қатысу қажет. Ата-аналар баласымен сөйлесіп, мұндай әрекеттердің қауіптілігін түсіндіруі керек.
Жасөспіріміңіздің әлеуметтік желілердегі барлық әрекеттерін бақыламаңыз, өйткені бұл онымен қарым-қатынасыңызға теріс әсер етуі мүмкін. Статустарын, топтар тізімін және т.б. көру үшін оның парағын жеке парағыңыз арқылы қарау керек.
Балаңызды «Жүгір немесе өл» ойынынан қорғау үшін психологтар оны Интернеттен барлық жолмен алшақтатуға кеңес береді. Тыйым салу емес, балама ұсыну маңызды.
Жүргізушілер жол апатынан қорғану үшін жол қозғалысы ережелерін сақтауға дайын болуы керек. Балалар оқитын және көңіл көтеретін мекемелердің жанында төмен жылдамдықпен жүру керек.
Жол жиегіне назар аудару керек, себебі көп жағдайда жасөспірім біраз уақыт тұрып, қадам жасауды шешеді, ал жақын жерде телефондарына бәрін түсіріп жатқан басқа балалар бар.
Егер жүргізуші баланы көріп, уақытында тежеуге үлгерсе, оған айғайлаудың қажеті жоқ, ең жақсы шешім - полицияға қоңырау шалу немесе ата-анасына хабарласу.
«Жүгір немесе өл» ойынының салдары өте ауыр және соқтығыстың нәтижесі көліктің қаншалықты жылдам жүргеніне байланысты болады.
Тіпті тәжірибелі жүргізушілер жүгіріп келе жатқан балаға әрдайым дер кезінде әрекет ете алмайды. Ал егер жазатайым оқиға болдырылмаса, онда ойыншы ешқандай жауапкершілік көтермейді, ең үлкен айыппұл бірнеше жүз айыппұлды құрайды, бірақ бұл үшін ойынның фактісін дәлелдеу керек.
Деструктивті мінез-құлық белгілерін анықтау кезінде оқушыларға психологиялық көмек көрсету жұмыстарын кешенді түрде ұйымдастыру маңызды:
- сынып жетекшісіне, педагог-психологқа, білім беру мекемесінің әлеуметтік қызметкеріне оқушының субмәдениетке тартылуының күтілетін тәуекелдері туралы хабарлау;
- жасөспірімнің ата-анасын хабардар ету және бірыңғай білім беру стратегиясын әзірлеу;
- білім алушыға кешенді алдын алу шараларын қолдану қажеттілігі туралы білім беру мекемесінің әкімшілігіне хабарлау;
Келесі алдын алу шараларын жүзеге асыру ұсынылады:
- жасөспірімдердің бос уақытын жақсарту, девиантты мінез-құлыққа ықпал ететін жағымсыз факторларды жою;
- тәуекел тобындағы кәмелетке толмағандарды ерте анықтау және атаулы психологиялық көмек көрсету және жасөспірімдерді әлеуметтендіру шараларын жүзеге асыру;
- жасөспірімдерге құқықтық тәрбие беру;
- ата-аналарды тәрбиелеу және отбасылық мәселелердің алдын алу;
- білім беру ұйымдарында қолайлы психологиялық климат құру, оқушылардың жас ерекшеліктеріне байланысты дағдарыстарды, сондай-ақ ұжымдағы тұлғааралық жанжалдарды шешуде педагогикалық-психологиялық «медиацияны» қамтамасыз ету.ПАМЯТКА
для педагогов и родителей по профилактике вовлечения подростков в молодежные деструктивные субкультуры
«Опасные игры»
В последнее время появилось огромное количество сообщений о разных опасных развлечениях, которыми увлекаются подростки.
«Синий кит», «Розовый пони», интернет-бот Momo, «Беги и умри» - опасные для психики и жизни подростков игры, которые запрещены на территории Казахстана.
Суть смертельной игры «Беги или умри»: подросток должен пробежать перед автомобилем, движущимся на большой скорости.
В настоящее время игра приобрела новые обороты: в социальных сетях активно создаются специальные группы, завлекающие участников.
Результат своего «подвига» подросток выкладывает в сеть в специальные группы, где его поступок оценивается единомышленниками и основателями группы.
Игра «Беги и умри» является деструктивной и разрушающей личность подростка, так как подменяет традиционные ценности, пропагандирует противоправное поведение, формирует у несовершеннолетних отрицательное отношение к закону, разрушительно действуют на сознание и нравственность молодых людей.
Участников любых опасных игр отличает претензия на исключительность (мы лучше, мы сильнее) и уверенность в том, что групповые интересы выше индивидуальных. Подростки убеждены, что цель оправдывает средства (поощрение асоциального и противоправного поведения).
Участники имеют общие внешние признаки (прическа, одежда, украшения, жаргон).
Опасная игра «Беги или умри» может стать причиной не только смерти, но и инвалидности, и других проблем со здоровьем.
Важно заметить, что многим детям не удалось пройти испытание и их сбивала машина, в результате чего ребенок получал серьезные увечья или погибал.
Специалисты говорят о том, что смертельные развлечения и игра среди подростков «Беги или умри» становятся популярными из-за того, что взрослые перестали проводить время с детьми и позволяют им проводить свободное время в интернете.
Игра «Беги или умри» часто является результатом спора, поэтому важно знать, с кем общается подросток, чтобы вытянуть его из дурной компании.
Главная задача родителей – не терять контакта с подрастающим поколением.
Лучшее решение – временные ограничения, чтобы подросток понимал, что и за пределами монитора есть веселая и интересная жизнь.
Необходимо регулярно общаться с подростком, интересоваться его жизнью и принимать в ней непосредственное участие. Родители должны поговорить со своим ребенком и объяснить ему опасность таких развлечений.
Не стоит контролировать все действия подростка в социальных сетях, поскольку это может негативно сказаться на отношениях с ним. Нужно лишь просматривать его страницу через собственный аккаунт, чтобы видеть статусы, перечень групп и так далее.
Чтобы уберечь своего ребенка от игры «Беги или умри», психологи советуют всеми возможными способами отвлекать его от интернета. Важно не запрещать, а предложить альтернативу.
Водители должны быть наготове, и, чтобы обезопасить себя от аварии, должны соблюдать правила дорожного движения. Вблизи учреждений, где учатся и развлекаются дети, ехать нужно с небольшой скоростью.
Важно обращать внимание на обочину, поскольку в большинстве случаев подросток некоторое время стоит на месте и решается на то, чтобы сделать шаг, а рядом находятся другие дети, которые снимают все на телефоны.
Если водитель увидел ребенка и успел вовремя затормозить, не нужно кричать на него, лучшее решение – вызвать полицию или обратиться к родителям.
Последствия игры «Беги или умри» плачевны, и от того с какой скоростью ехал автомобиль будет зависеть исход столкновения.
Даже опытные водители не всегда могут вовремя отреагировать на бегущего ребенка. А если аварии удалось избежать, то игрок не будет нести какой-либо ответственности, максимальное наказание – штраф в несколько сотен, но для этого нужно доказать факт игры.
При выявлении маркеров деструктивного поведения важно комплексно выстроить работу по оказанию психологической помощи учащимся:
- сообщить о предполагаемых рисках вовлеченности учащегося в субкультуру классному руководителю, педагогу-психологу, педагогу социальному учреждения образования;
- проинформировать родителей подростка и выработать единую воспитательную стратегию;
- проинформировать администрацию учреждения образования о необходимости применения к учащемуся комплексных мер профилактической работы;
Предлагается реализация следующих профилактических мер:
- совершенствование досуговой жизни подростков, устранение негативных факторов, способствующих девиантному поведению;
- раннее выявление несовершеннолетних группы риска и реализация мероприятий по оказанию адресной психологической помощи и социализации подростков;
- правовое просвещение подростков;
- родительское просвещение и профилактика семейного неблагополучия;
- формирование благоприятного психологического климата в организациях образования, обеспечение педагогического и психологического «посредничества» в разрешении возрастных кризисов учащихся, а также межличностных конфликтов внутри коллектива.